Vakantie!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lillian Valk - WaarBenJij.nu Vakantie!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lillian Valk - WaarBenJij.nu

Vakantie!!!

Door: Valk

Blijf op de hoogte en volg Lillian

26 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo allemaal!!
Tis alweer een tijdje terug dat ik m'n blog heb bijgewerkt dus bij deze een nieuw verhaaltje...

Na mijn vorige verhaaltje zijn we een paar dagen later verhuist naar het andere huis van Triflor, waar Mark en Stef ons later kwamen vergezellen... Aangezien ik mijn paspoort kwijt was was het een ideaal moment om te gaan zoeken tijdens de verhuizing, hele huis overhoop gehaald, maar geen paspoort :(, zelfs het bed hadden we mee verhuist aangezien het bed wat er al stond ff te klein was voor t mooie, maar onder mijn bed lag ie ook niet... Dus toen was de kans vrij groot dat ik hem niet mee zou vinden, Nederlandse ambassade opgebeld, die vertelde me dat ik naar Christchurch toe moest, met de auto ff 700 KM, om daar een nieuwe aan te vragen, mooi kut aangezien het rooiseizoen voor de deur stond en ik dus geen tijd had om 'ff' die kant op te gaan, dus dat heb ik ff laten zitten voor wat t was...

Tijdens het rooien was ik aant werk bij de spoellijn met spoelkoning Rob :p. Die komt al jaren over om er voor te zorgen dat de bollen schoon zijn en alvast goed voor gesorteerd worden. Mijn taak was de juiste kaartjes op de kisten te nieten en de kisten te vlakken, niet heeel moeilijk werk dus dat ging prima :p. Later in het seizoen hebben Rob en ik weleens geruild van taak, ging hij mooi kisten vlakken en ik alle kisten voor de droogwand zetten met de heftruck en de droogwanden aanzetten, mooi heen en weer te skeuren, ging best! Heb me prima vermaakt met Rob. Op een dag kwam Eric ineens naar me toe lopen met de vraag waar m'n paspoort was, tsjah, goeie vraag, vervolgens haalt ie zo m'n paspoort uit z'n kontzak... Ik stond versteld, bleek dat ik hem in het dashboard kastje van de Nissan had gedaan(Joost mag weten waarom), maar die auto is een tijdje stuk geweest dus nooit bedacht om daar ff in te kijken... Kwam dus weer best af allemaal, scheeld me weer een hoop geld ;).Over het algemeen is het rooiseizoen soepel verlopen, wel lange dagen en 7 dagen in de week aant werk, maar er werd niet gestrest en dat scheeld een hoop. Tijdens het rooiseizoen werd er van maandag tm vrijdag voor ons gekookt door Caroline en haar moeder, eten was elke dag dik voor mekaar en heerlijk(al vind k wel dat moeders lkkrder kookt :p). Dit werd allemaal geregeld omdat we doordeweeks bijna elke avond ook 's avonds aant werk waren, dus dan ga je niet uitgebreid zelf staan koken als je daar maar een uur voor heb... Het rooien is sinds anderhalve week klaar, kwam goed uit want was er dik mee an hahaha, je word evengoed loof met al die uren, een paar weken lang... Het pellen is ook klaar dus nu zijn ze plantgoed aan het sorteren om daarna met de Export te beginnen... Ik ben daar de aankomende 2 weken niet bij want heb vakantie :D. Ik ga vanaf morgen met de kiwi experience bus mee, als enoge van het hele bedrijf, geeft niet, die hele bus zit vol met toeristen en m'n bek is toch groot zat haha. Ik ga met de bus het noordelijkste deel van het Zuidereiland door, starten in Queenstown om van daar naar Christchurch te gaan, vervolgens Kaikoura, Nelson en Picton en dan via de westkust terug, ook langs het Abel Tasman park. Het beloofd een fantastische rit te worden dus ben zeer benieuwd... Ik zit nu al in Queenstown vanaf gister(zaterdag) samen met de 5 studenten die over zijn gekomen voor hun stage bij Triflor via school. Hun tijd zit er alweer bijna op, ze gaan morgen weer richting Edendalen om tm woensdag te werken, en donderdagmiddag zitten ze weer in het vliegtuig richting huis.. Ze wilden nog ff hun laatste weekend in NZ in Queenstown doorbrengen wat voor mij perfect uit kwam vanwege de Kiwi bus... Hebben al 2 mooie dagen achter de rug, gister namelijk wezen stappen en vandaag ff geshopt(toilettas gekocht:p) en daarna zijn we met de Gondola weer omhoog de berg op gegaan om daar te gaan rodelen, dat was echt super leuk, leuke foto's van, die zien jullie wel verschijnen. Vnvnd nog mooi ff uiteten en wat drinken en dan morgenochtend fris en fruitig(ben bang van niet) de bus op te stappen om kwart over 8 's ochtends!! Tsjah, moet er wat voorover hebben haha. Ik zal jullie nu iets regelmatiger op de hoogte proberen te houden de aankomende 12 dagen tijdens mijn vakantie... Nou dat was het wel zo'n beetje, verhaal is weer lang zat.

Dikke kus uit het heerlijk zonnige Queenstown!!

PS, ja ik heb nog steeds dikke verkering :p haha, en mijn project 'stoppen met roken' was na 1,5 maand in staking gezet, ja ik weet het, slechte zaak...

O ja, ik ben ok nog naar de Agri Fields days geweest met Geert, Wilma, Zusje v Wilma Els en haar vriend Duncan, daar zijn de foto's van... XxxX

  • 26 Februari 2012 - 10:17

    O En O:

    Leuk weer wat van je te horen, echter roken FOEIII, Fijn dat je zo geniet en toch ook nog wat van het Zuidereiland te zien krijgt. Hier alles goed. Probeer je via Skype nog een keer te "spreken", dus over twaalf dagen of zo. Liefs O en O.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Avontuur in Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2012

Tijd om er mee te stoppen...

27 Februari 2012

Start van de vakantie :D

26 Februari 2012

Vakantie!!!

01 Januari 2012

Maar weer es een update...

16 November 2011

Weer heel wat beleefd :)
Lillian

Actief sinds 03 Sept. 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 25971

Voorgaande reizen:

24 December 2016 - 16 Januari 2017

NZ we're back!!!

11 September 2012 - 26 Februari 2013

We gaan er weer voor!!!!

13 September 2011 - 31 Mei 2012

Avontuur in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: