Maar weer es een update... - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van Lillian Valk - WaarBenJij.nu Maar weer es een update... - Reisverslag uit Edendale, Nieuw Zeeland van Lillian Valk - WaarBenJij.nu

Maar weer es een update...

Door: Valk

Blijf op de hoogte en volg Lillian

01 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Edendale

het is ondertussen alweer 2012. dus bij deze wil ik iedereen nog ff de beste wensen toe wensen.
sinds dat ik mijn laatste verslag heb geplaatst is het weer helemaal omgeslagen.
van regen achtig koud wind sneeuw hagel etc. zijn we al een maand lang verwend met alleen zon lekkere temperaturen en weinig wind.
we hebben in de hele maand ook maar 10 mm regen gehad. dus met andere woorden de beregening is aangegaan en niet meer uitgegaan.
mijn taak werd bij de beregening de buizen bijhouden. dus met andere woorden om de paar uur wat kraantjes omdraaien en met zware slangen slepen. vond het leuk werk maar dat kwam vooral omdat het ook lekker weer is.
ook moesten we tot de tweede week december elke maandagavond voetballen. en aangezien er elke keer mensen te kort waren kon ik elke keer mensen bellen en optrommelen en alles regelen.
de laatste wedstrijd moesten we tegen de nummer 1 voetballen (wij waren op dat moment nummer 2 en sommige mensen hadden het over de finale) de eindstand werd 2-2. dus wij dachten we gaan verlengen en dan spelen tot dat er iemand scoort. maar niks is minder waar er werd afgefloten en dat was het. werden bedankt voor het mee doen en de groeten. toen maar ff naar de pub om het leuk om af te sluiten.
ohja helemaal vergeten te vertellen. voordat ik mocht beregenen ben ik ook nog aan het pioenen snaaien weest :p. dat was leuk werk ondanks dat het weer minder was (toen nog koud regenachtig en veel wind.)
de meesten die dit lezen hebben al wel gehoord dat mijn liefdesleven een hele andere wending heeft gekregen. marco appel die bij mij in huis woont(komt uit benningbroek eigenlijk dicht bij en daarvoor helemaal naar de andere kant van de wereld moeten reizen om me liefde te vinden) was toch wel een erg leuke jongen en dat klikte erg goed. op 17 dec 2011. hadden we al een maand verkering (jaja tijd gaat snel als je het naar je zin heb).
marco was 20 dec. jarig dus toen met Dennis,Wilma,Geert,Marco,Ruud en mijn persoontje uit eten geweest was erg gezellig en hebben mooi aangezeten.
toen begonnen we al langzaam af te tellen naar de kerst toen. marco ze ouders (mijn schoonouders dus)waren op vakantie in nieuw zeeland en hadden afgesproken om s ávonds uit eten te gaan met ze 4e. maar toen kwam er zomaar een camper het pad oprijden en daar waren ze al. toen ff een rondleiding gegeven op het bedrijf( marco was op dat moment net weg) sávonds gezellig uit eten geweest en toen afscheid genomen want hun gingen nog weer een rondje rijden om vervolgens met kerstavond weer terug te wezen.
kerstavond zijn we met ze 6e (marco ze ouders,Wilma,geert en ik) naar de kerk geweest (ja je leest het goed de kerk) vond de kerkdienst niet zo boeiend, eenmalige actie. toen heerlijk gegeten bij Geert& Wilma.
1ste kerstdag met marco ze ouders en marco naar Queenstown gegaan om daar verder kerst te vieren. toen met de gondala omhoog(een skilift) gegaan om een mooi uitzicht van Queenstown van boven af te krijgen.
de volgende dag gingen we riviersurfen. eerst kregen we een uitgebreide instructie. en toen eindelijk de rivier op met een plank en je moest proberen zoveel mogelijk op je bord te blijven liggen. dit ging de eerste keer niet zo goed twee keer van me bord afgegleden en bijna verzopen in de stroming(viel wel mee want we hadden een zwemvest aan en goede mensen die ook aanwezig waren) toen voor de tweede keer dat ging beter. na afloop nog geluncht met me schoonouders en toen gingen die weer door met reizen want die vlogen de 29ste weer naar huis. toen nog een romantische dag van gemaakt met marco.
de volgende dag weer terug naar edendale om weer verder te gaan met beregenen .
met oud en nieuw opnieuw naar Queenstown om daar oud en nieuw te vieren. marco en ik waren al heen(wilma en geert kwamen later) toen in het hotel wat gegeten en toen richting town om te feesten (had van te voren nog wel een beetje spanning aangezien ik me paspoort ben kwijt geraakt en dacht dat ik de kroegen niet binnen kwam) maar niks was minder waard en een gezellige avond gehad.
de volgende dag weer lekker naar huis toe. gelukkig de feestdagen weer een beetje voorbij dus nu gaan we ons op maken voor het rooi seizoen. de eerste nederlands komen 5 jan aan. voor die tijd moet ik nog naar een ander huis verhuizen. dat huis heb Triflor een tijdje terug gekocht en daar mogen wij en nog 2 dutchies verblijven, Luke en Mark.
ook ben ik al eerder begonnen met me goede voornemens voor 2012 want begin december ben ik gestopt met roken. aangezien de sigaretten hier duur zijn en roken gewoon slecht voor je is. ik hoop u op deze manier voldoende te hebben geinformeerd...

Met vriendelijk groet,

Lillian.


ps, geschreven door Marco ;).

  • 01 Januari 2012 - 10:31

    Smalle:

    heb je netjes geschreven marco:)

  • 01 Januari 2012 - 10:31

    Smalle:

    heb je netjes geschreven marco:)

  • 02 Januari 2012 - 08:46

    Silvia:

    Lil jij ook een gelukkig 2012! Maar als ik het zo lees ben jij dolverliefd dus moet dat helemaal goed komen in 2012! Enne woont Marco daar voorgoed of komt die met jou in juni weer terug in Nederland? Anders blijf je zeker daar ;)

  • 02 Januari 2012 - 10:44

    Casper:

    hey lil
    gelukkig 2012. volgens mij zie ik je op een van je foto's nog wel met iets van een sigaar of sigaret in je handen ;) maar wel goed dat je gestopt ben met roken hoor! dat riviersurfen ziet er ook cool uit! mooie foto's weer en tot spreeks!
    ps zit je nou al zo onder de plak dat je vriendje je blog bij moet houden :P haha

    groetjes cas

  • 02 Januari 2012 - 13:25

    Paulette:

    Hee Lil! Goed om te lezen dat je nog leeft!! Je hebt het naar je zin, das mooi! Have fun!!!! xx Palet

  • 03 Januari 2012 - 21:54

    Loesje:

    morry... laat die kerel van je voortaan maar mooi te werk gaan en schrijf zelf je stukjes maar, want dit is niet helemaal zn talent :P haha... kussie

  • 03 Januari 2012 - 21:56

    Loes En Raoul:

    en oja, kom nu maar weer terug kuttekop!

  • 07 Januari 2012 - 04:56

    Lillian Valk:

    @ Casper, dat zie je helemaal verkeerd, ik had geen zin om een heel verhaal te schrijven dus heb ik hem gewoon opdracht gegeven haha ;). En ja klopt, had een vanille sigaar in m'n hand, die had ik meegenomen hierheen en verdomde t om ze weg te gooien, dus die moet ik nog ff oproken allemaal met een biertje erbij in het zonnetje ;).
    @Loesje, ik vind dat hij het beter kan als ik, dus laat t hem mooi doen, en je moet nog ff 4 maanden en 3 weken wachtten tot ik terug ben... Oftewel, 146 dagen :p. Laat t aftellen beginnen hahaha ;).

    Kuszies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Edendale

Avontuur in Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2012

Tijd om er mee te stoppen...

27 Februari 2012

Start van de vakantie :D

26 Februari 2012

Vakantie!!!

01 Januari 2012

Maar weer es een update...

16 November 2011

Weer heel wat beleefd :)
Lillian

Actief sinds 03 Sept. 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 25971

Voorgaande reizen:

24 December 2016 - 16 Januari 2017

NZ we're back!!!

11 September 2012 - 26 Februari 2013

We gaan er weer voor!!!!

13 September 2011 - 31 Mei 2012

Avontuur in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: