Tongariro Alpine Crossing / alleen reizen is gaaf! - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Lillian Valk - WaarBenJij.nu Tongariro Alpine Crossing / alleen reizen is gaaf! - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Lillian Valk - WaarBenJij.nu

Tongariro Alpine Crossing / alleen reizen is gaaf!

Door: Lillian

Blijf op de hoogte en volg Lillian

16 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Hallo allemaal!
Wat leuk om jullie berichtjes te lezen :). Sorry dat het zo lang heeft geduurd met een nieuw verhaal maar ik liep al achter en ben druk bezig haha dus vandaar, maar niet getreurd, hier weer een nieuw verhaaltje !!

Op zondag 1 januari ben ik met de bus vanuit Rotorua vertrokken naar het Tongariro Holiday Park, ik wilde op maandag de Alpine Crossing doen, een wandeling van 19 km lang op 1900 meter hoogte met verschillende vlaktes en mooie meren bovenop het prachtige uitzicht. Voordat ik met de bus vertrok was ik nog naar een I-site (VVV kantoor) geweest omdat ik wist dat die wandeling weersafhankelijk was... Ze vertelde me dat het sowieso geannuleerd was tm donderdag... Ik had vantevoren nog even op de website gekeken van het vakantiepark waar ik heen zou gaan en er zouden genoeg andere dingen te doen zijn, ondanks dat het in de middle of nowhere was... Dus ik gokte het erop, ik dacht kan me beter niet al gek maken vantevoren, wie weet valt het allemaal wel mee... Maar dat deed het dus niet... Het was én in de middle of nowhere, én er waren geen andere activiteiten op de park, én de WiFi deed het niet... Kakzooi dacht ik! Hier moeten we zsm weer vandaan... Ik had er enorm de pest in omdat die wandeling echt een hoogtepunt van m'n vakantie was... En nu kon ik nog eens helemaal niets, ik kon dat verrekte park geeneens af omdat er niets in de buurt was... Bij aankomst ben ik gelijk gaan bellen naar een I-site om een andere busreis te regelen... De eerste mogelijkheid was gelukkig de dag er na, maandag dus. Nou goed, 1 nacht in de middle of nowhere moest ik wel kunnen overleven, ik kwam daar namelijk om 3 uur s middags aan.

De volgende dag hervatte ik m'n reis over het Noordereiland, op naar Wellington... Nu had ik ineens een paar dagen over, ik zou 3 nachten in Tongariro blijven en maar eentje in Wellington, dat werden er dus 3... In de eerste bus kwam ik naast een Amerikaanse te zitten die me vertelde dat ik blij moest zijn dat de wandeling niet door was gegaan, zij had een 4 daagde wandeling gehad en alleen de eerste 1,5 dag was mooi, ze zegt, het is het echt niet waard als het weer kut is, die was blij dat ze er vandaag was. Mooi ff een praatje gemaakt totdat we bij onze overstap waren 25 min later... Omdat de beide bussen er nog niet waren( zij ging naar Auckland) besloten we even ergens een koppie te doen. Daarna vervolgde ieder z'n weg en raakte ik aan de praat met een Zweedse meid. Die moest toevallig dezelfde kant op als ik, hele bus reis(6 uur lang!!!) naast elkaar gezeten en gepraat. Af en toe ff muziekje luisteren en iedereen z'n eigen ding maar dan raakten we daarna weer aan de praat. We hadden 1 tussenstop, ik zat daarvoor naast iemand anders en zij aan de andere kant van het gangpad, maar daarna naast elkaar. Ik zat ervoor met een Duitse meid maar verder niet mee gepraat. Totdat ik in Wellington in checkte, ik had met de Zweedse afgesproken dat we de volgende dag samen op pad zouden gaan en die ging naar haar eigen hostel, ik kwam de Duitse tegen die ook in dezelfde bus zat en wist dat ze net als ik nog eten moest. Na het inchecken heb ik gevraagd of ze mee wilde een happie eten, zo gezegd, zo gedaan, halfuurtje later gingen we met z'n 2en op pad. Spontane meid die Au Pair was in NZ en een jongen tegen was gekomen via het bedrijf waar ze voor werkte. Na het eten waren we helemaal gaar, mooi een tijdje te bed denk dachten we. Ik had haar verteld dat we de volgende dag naar een museum zouden gaan en ze wilde wel gezellig mee.

Uifeindelijk zijn we een paar dagen met elkaar op getrokken, die Zweedse had nog gezelschap mee, een vriend van haar die ok net aangekomen was. Een leuke tijd gehad met een stel mensen die ik nog nooit had gezien, alleen reizen is echt gaaf! Zo ontmoet je tenminste echt nieuwe mensen met dezelfde avontuurlijke trekjes als ik, heel leuk!!! Ik zal later wat foto's plaatsen, WiFi is hier nu niet denderend omdat we met 14 man zitten haha.

Ajuuuuussss

  • 16 Januari 2017 - 17:45

    Leanne:

    Super Lil !!! Geniet lekker en fijn te lezen dat het goed gaat !!

  • 17 Januari 2017 - 12:41

    Oma En Opa Bleeksma:

    Wat een leuke beschrijving van je avonturen. Zo maak je nog eens wat mee. Ups en downs. Wat een heerlijk eiland om daar te vertoeven. Totaal anders dan hier in ons kikkerlandje. In wat voor taal debatteren jullie, ik neem aan Engels . Is het goed Engels of cockney Engels? Met af en toe een nederlands/zweeds/duits woordje? Zo kan je ook je buitenlandse talen verdiepen. Wat zijn de drankjes daar? En hoe staat het met het eten? Wij zitten hier aan de snert, hutspot met klapstuk, afgewisseld met zuurkool. Het is hier bar koud -2 tot -8. Toen we vanochtend om half tien wakker werden en naar buiten keek zagen we allemaal berijpte bomen. Een plaatje om te zien en witte grasvelden. We gaan straks even met de X-Trail een ritje maken door de polder en langs de havens. Inmiddels is uiteindelijk toch het filmpje klaar van je zeiltocht met Ed en je moeder. Hier in Grou en omstreken dus.De hackers zijn weer flink bezig hier We zijn gewaarschuwd om een nieuw wachtwoord in te brengen, maar weten nog niet hoe dat moet. Ouderdom he, die komt met gebreken. Maar we komen daar wel uit. Er zijn veel internetstoringen. We hebben vanmorgen brood gestrooid in de tuin voor de kleine vogeltjes en toen waren er in no-time vijftig meeuwen, weg brood !!. Lillian fijne dagen en we kijken nu al uit naar je nieuwe berichten. Fijn dat je leuke gespreksmeiden hebt ontmoet en leve het avontuur!! Hgr. Opa en oma. P.S. Ed is de 23ste jan. jarig. Hij wordt vijftig. Opa voelt zich oud. De tijd staat niet stil, op z'n fries "de tiid halt gien skoft!!" Oant sjen !!

Tags:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tongariro

NZ we're back!!!

Lekker vakantie vieren !

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Tongariro Alpine Crossing / alleen reizen is gaaf!

04 Januari 2017

Rotorua

29 December 2016

Hamilton

27 December 2016

Eerste vakantie dag

26 December 2016

Kia Ora Nieuw Zeeland
Lillian

Actief sinds 03 Sept. 2011
Verslag gelezen: 2316
Totaal aantal bezoekers 25946

Voorgaande reizen:

24 December 2016 - 16 Januari 2017

NZ we're back!!!

11 September 2012 - 26 Februari 2013

We gaan er weer voor!!!!

13 September 2011 - 31 Mei 2012

Avontuur in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: