Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lillian Valk - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lillian Valk - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Lillian

Blijf op de hoogte en volg Lillian

04 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo allemaal!!!
Daar ben ik weer met een verhaaltje, goed om te zien dat er zoveel mensen mee kijken :). Enne Gem, jaaa ik heb m'n springtouw te pakken hoor haha.

Na m'n avontuur in Hamilton ben ik op de 30e naar Rotorua gegaan. Meteen vanaf het moment dat ik aankwam was ik verliefd op deze stad! De sfeer, het uitzicht, de mensen! En er is zoveel te doen dat ik aan 1 dag activiteiten echt niet genoeg had. Wie weet kom ik nog eens terug hier :). De mensen bij de hostel waren echt bizar vriendelijk! Ze hielpen me met het tillen van m'n koffer en wilde van allles voor me doen, er was zelfs gratis onbeperkt WiFi wat echt een uitkomst was! Zo kon ik s avonds ff lekker nx doen en film kijken op Netflix, ideaal om ff bij te komen. De 31e ben ik eerst gaan raften, wat echt mega bruut was!! We hadden een waterval van 7 meter hoog, de foto's zijn fantastisch ! Hier leerde k een Nederlands stel kennen, ff jonger dan mij, en heb ze verder of weg geholpen met wat dingen. Voelt goed om andere mensen te helpen :). Aan het eind van de middag ben ik de Canopy tour gaan doen. Deze mensen hebben een deal gemaakt met de regering, hun houden een bos van 25 HA goed als ze het mogen gebruiken voor hun zip line tours. In Nieuw Zeeland hebben ze een aantal dieren die ze echt niet willen, namelijk Possums en ratten. Deze hebben namelijk niet echt een natuurlijke vijand die ze op eet dus kunnen ze lekker hun gang gaan waardoor ze eigenlijk de native animals en insecten weg jagen uit het bos. Daar doen de menen achter de Canopy Tour wat aan. Dus het geld wat we betaald hebben voor deze tour word deels gebruikt om de plagen wat op te lossen, en dat voelde eigenlijk best goed. Dat ik daar zo een beetje aan mee geholpen heb omdat het echt niet best is met die plagen! Uiteindelijk zijn we met een hele groep zo'n 3,5 uur op pad geweest hoog tussen de bomen. Echt een mega ervaring!

Na de Canopy Tour heb ik ergens een pizza gehaald en ben ik terug gegaan naar de hostel waar ik verbleef. Ik heb Netflix weer lekker aangezet en hoefde verder niets. Om kwart over 9 heb ik nog even naar de kindervuurwerkshow gekeken vanaf de straat, daarna weer verder achter die laptop gehangen om vervolgens om kwart voor 11 de luiken te sluiten. Oud en nieuw alleen is waardeloos, en dat wist ik vantevoren dus kon me er gelukkig gauw overheen zetten.

Op 1 januari ben ik naar Tongariro Holiday Park gegaan, in de bus hadden we WiFi, aangezien NZ op voor loopt kon ik via whats app nog een beetje mee krijgen van het oude jaarsfeest in Nederland.

Okee denk dat dit voor nu wel ff genoeg leesvoer is, t moet natuurlijk wel leuk blijven :). Morgen meer !!!

Iedereen nog de beste wensen !!! Xxx Lil


  • 04 Januari 2017 - 10:34

    Remon:

    Hoi lillian
    Leuk om weer je verhaal te lezen wat je weer mee gemaakt heb
    Maar wat gaaf dat je heb kunnen raften super dat vergeet je niet snel meer denk
    Wat leuk dat je zoo een deel mee betaald aan zoon bos dat zijn wel goede dingen en dat ze die plagen weg kunnen houden
    Nou gelukkig vermaak je nog en veel plezier veder zal uit kijken op je nieuwe verslag

    Gr Remon

  • 04 Januari 2017 - 22:16

    Gemma:

    Hoi Lil, als aller eerste de aller mooiste wensen voor een geweldig 2017 toegewenst. Dat je maar een mega mooie vakantie daar gaat meemaken en dat al je toekomstplannen voor in ieder geval dit jaar, in vervulling mogen gaan.Heerlijk verhaal, ga zo even bij de foto's kijken of je ze daar ook van het raften op heb kunnen zetten. Ik geniet enorm van je verhalen, het geeft een beetje het gevoel alsof ik het zelf meemaak:-)
    Op naar het volgende verhaal, groetjes Gemma

  • 04 Januari 2017 - 22:19

    Gemma:

    En ja hoor, mooie foto's!!

  • 04 Januari 2017 - 22:53

    Astrid:

    Nou Lil, ben jaloers, ziplinen, raften echt supergaaf!! De beste wensen ook voor jou, en blijf genieten dan genieten wij hier een beetje mee ;-)

    Groetjes Astrid

  • 05 Januari 2017 - 20:56

    Annelies:

    Hoi Lil, wat is jouw jaar toch heerlijk begonnen....Feestjes haal je in NL wel weer in. Maar deze gebeurtenis heb je dan wel in the pocket!!!! Geniet!!!!! Gr annelies

  • 06 Januari 2017 - 12:59

    Kees:

    Hoi Lil,

    Omwijs leuk om jou berichtjes te lezen.
    Ik schrok wel, toen ik las dat jij al verliefd was geworden, maar ik had eerst werder moeten lezen, je was het op een stad.
    Ook hier zijn vriendelijke en behulpzame mensen, maar je moet ze wel willen zien.
    Verder wens ik jou een goede werk/vakantie toe.

    Een hartelijke groet van Kees Koogie

  • 15 Januari 2017 - 19:17

    Rieneke:

    Hé Lil, ik heb eindelijk even de tijd genomen om je reisverslag te lezen. Klinkt erg leuk allemaal! Leuke foto's ook. Heel veel plezier nog!!

    Groetjes Rieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

NZ we're back!!!

Lekker vakantie vieren !

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Tongariro Alpine Crossing / alleen reizen is gaaf!

04 Januari 2017

Rotorua

29 December 2016

Hamilton

27 December 2016

Eerste vakantie dag

26 December 2016

Kia Ora Nieuw Zeeland
Lillian

Actief sinds 03 Sept. 2011
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 25955

Voorgaande reizen:

24 December 2016 - 16 Januari 2017

NZ we're back!!!

11 September 2012 - 26 Februari 2013

We gaan er weer voor!!!!

13 September 2011 - 31 Mei 2012

Avontuur in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: