Eerste vakantie dag - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lillian Valk - WaarBenJij.nu Eerste vakantie dag - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lillian Valk - WaarBenJij.nu

Eerste vakantie dag

Door: Lillian

Blijf op de hoogte en volg Lillian

27 December 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal!
De eerste dag is alweer voorbij en zoals beloofd weer even een update: vandaag ben ik door Auckland heen gesjeesd met de Hop on Hop off bus... als eerste ben ik naar Maritime museum geweest, heel leuk om te zien hoe de Maori's zich verplaatsen over water. Ook een heel interessant stukje over Abel Tasman gelezen, weet ik ok eindelijk eens hoe dat zit haha. Vervolgens ben ik naar Bastion Point gegaan om vanaf grote hoogte foto's te maken van de oost kant van Auckland, die stop was maar 10 min zodat ik daarna gelijk door kon gaan naar het Sea Life aquarium. Dat ligt in een berg, bijzonder dat je van de buitenkant precies niks kan zien haha. Verschillende sea animals gezien, een paar foto's heb ik hieronder geplaatst. Na dit ben naar Mount Eden gegaan, de bus chauffeur vertelde me naderhand dat de berg uit lagen bestaat omdat de Maori's dat gedaan hebben als warfare techniek. Uiteraard ben ik niet via de normale route omhoog gegaan maar via de paadjes die andere mensen al gemaakt hadden. Hele mooie foto's kunnen maken van de stad en daarna nog lekker onderuit gegleden haha. Op de paadjes lag zand en dat hield geen stand dus woep daar ging ik.. Werd gelijk heel vriendelijk gevraagd of het ging, ja hoor prima, en woep daar ging ik nog een keer haha. De rest van de afdaling maar gewoon via de weg gedaan. Na deze berg ben ik even langs een winkelcentrum gegaan op zoek naar een springtouw, dat sporten moet namelijk gewoon door gaan hier, maar helaas nog niet gevonden. Toen ik m'n weg weer vervolgde werd het nu toch echt tijd voor m'n motto, Life begins at the end of your comfort zone! Ik ben de Auckland skytower in gegaan en ben uit de lift gestapt op 186 meter hoogte. Ik heb hoogtevrees maar moest van me zelf op die hoogte op een glasplaat gaan staan... In de lift durfde ik al niet naar buiten te kijken en toen ik eenmaal uitstapte zakte de vloer onder m'n voeten vandaan, lekker begin dacht ik. Even een tijdje gestaan en rustig adem gehaald, toen even gaan zitten en ervoor gezorgd dat het gebouw niet meer bewoog in m'n hoofd. Ik ben uiteindelijk toch op die glasplaat gaan staan! Je kunt jezelf afvragen, wat doe je je eigen aan maar man wat voelde dat als een overwinning! Dat voelt echt goed! Ik wilde nog naar een verdieping hoger maar na al deze spanning verloor ik al evenwicht als ik niet naar de horizon keek dus vond ik dat ik mezelf al genoeg aangedaan had zo haha. Tijdens de lift terug naar beneden durfde ik wel naar buiten te kijken, ik voelde me onoverwinnelijk toen ik beneden stond :).

Na dit uitstapje zat het erop voor vandaag. Ik heb veel dingen overgeslagen met de bus omdat hier of geen tijd voor was, of het elders in Nieuw Zeeland ok kan... In het hotel heb ik nog wat dingen bekeken en gedaan voor de verdere reis. Nu is het nog even tijd om wat te eten en daarna te gaan slapen.

Jetlag valt alles mee gelukkig! Na vannacht 10,5 uur geslapen te hebben ben ik al aardig bijgetrokken! Morgen verkas ik van Auckland naar Hamilton. Denk dat er verder weinig beleefd word dus mijn volgende verhaaltje komt overmorgen :).

Geniet lekker van 3e kerstdag allemaal! Ik heb dik genoten van de mijne!!

Ajuuu

  • 27 December 2016 - 16:23

    Annnelies:

    Hoi Lil,
    Heerlijk om je verhaal te lezen!! Ik hoor je gewoon lachen en dat onderuit gaan zie ik al helemaal voor me.
    Stoer hoor wat je gedaan hebt.
    Geniet er lekker van!
    Groetjes, Annelies

  • 27 December 2016 - 22:10

    Gemma:

    Kijk, dat zijn de eerste overwinningen en avonturen alvast in the pocket,dat doe je goed. Je kan echt trots op je zelf zijn, om met hoogtevrees dit avontuur toch maar te doen. Heel veel mooie momenten nog toegewenst, groetjes Gemma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

NZ we're back!!!

Lekker vakantie vieren !

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Tongariro Alpine Crossing / alleen reizen is gaaf!

04 Januari 2017

Rotorua

29 December 2016

Hamilton

27 December 2016

Eerste vakantie dag

26 December 2016

Kia Ora Nieuw Zeeland
Lillian

Actief sinds 03 Sept. 2011
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 25922

Voorgaande reizen:

24 December 2016 - 16 Januari 2017

NZ we're back!!!

11 September 2012 - 26 Februari 2013

We gaan er weer voor!!!!

13 September 2011 - 31 Mei 2012

Avontuur in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: